Projecten

Baggerwerkzaamheden

Op moment van schrijven zijn de baggerwerkzaamheden in de haven afgerond. In de maanden oktober tot en met december 2023 is er een totale hoeveeheid van 8500 kubieke meter slib uit de jachthaven verwijderd door het Waterschap Zuid Hollandse Delta. De minimale diepte bij laag waterpeil (NAP) is 150cm waardoor de problemen met invaren en dergelijke tot het verleden behoren. Tevens is de waterkwaliteit fors verbeterd.

Electra
De electrische installatie op de haven is compleet vernieuwd en gecertificeerd volgens de norm NEN1010/NEN3140. Elke ligplaats heeft nu een afsluitbare aansluiting tot de beschikking waardooor het verbruik per ligplaats nauwkeurig kan worden bepaald. Leden die veel stroom afnemen zullen dan ook voor dat deel (>50kwh) worden belast. In 2025 zal de installatie opnieuw worden gekeurd zodat elk lid van betrouwbare en veilige electravoorzieningen kan profiteren.

Steigers
Tijdens de baggerwerkzaamheden en het niet aanwezig zijn van schepen in de haven is 40 meter steiger vervangen door onze technische commissie. Met de hulp van scheepswerf Buitendijk is het geheel uit het water getild en zijn nieuw pijpen op de roosterconstructies gelast.

WSV Hendrik-Ido-Ambacht

De jachthaven, gelegen aan de Noord in Zuid-Holland, is centraal gelegen in een gebied met prachtige en goed bevaarbare natuurgebieden

Havenlocatie

Grotenoord 34